torsdag, november 03, 2011

Hej hej

Nu är det ett tagsen jag skrev något, jag är dålig på att komma ihåg det. Får försöka bli bättre på det. Tid har jag ju. Ja vad har hänt sen sist.. en massa känns det som. Ben har varit iväg på en kort resa för några dagar, han va i Dominikanska Republiken, så himla fuskigt. Hade gärna åkt med. Dom bodde på ett hotel precis vid havet. Hade varit skönt med lite sand mellan tårna och riktig värme. Kändes tomt i huset utan honom, men dagarna gick ganska fort. Vi har också varit på bröllop, en vän till Ben som gifte sig. Det va himla kul, första gången jag va på bröllop i vuxna dagar. Intressant och se hur ett Amerikans bröllop går till också. Så man vet lite hur man själv ska planera till April nästa år :) wiieee, spännande.

Vi va också ute och körde i bergen lite, så galet fint. Skyline Drive heter det. Inte alls långt ifrån där vi bor, ca 40-45 min. Vi hade fika med oss när vi va där, fikade och kollade på den fina utsikten. Hade även fotokurs med Ben.. haha. Han har ju fått min gamla systemkamera. Så får lära honom lite tricks. På vägen hem körde vi inom lite antik/loppisar. Men hittade inget vidare kul. Så kom hem tomhänta.

Förra helgen va vi på hanted house här i Warrenton, usch så läskigt. Men det va kul. Sen hemma lagade vi pizza, blev hur gott som helst. Och lite vin på det. Sen i lördags firade vi Halloween, jag va en liten djävul. Gillar inte att klä ut mig, så körde på horn bara, och svarta kläder. Och lite mer make up än vanligt. Hade lösögon fransar, så läskigt. Ögonen va sååå tunga. Vi va på en bar i Leesburg och hade det jätte roligt. Mindre roligt hade jag dagen efter, något bakis. Fy! Och så skulle vi på födelsdags middag hos Bens mamma, så jag fick bita ihop. Men det gick :) Hehe.

I veckan började vi måla tv rummet vitt, va gul aktigt innan. Så ful. Men nu är det vitt och fint. Är 10 ggr bättre. Men vi måste måla taket med, för det är också gult, ugh.

Jo Ben har fått en ny resa också :( han åker i slutet av Nov och kommer hem precis innan julafton. Usch, kommer vara själv i huset en månad. Men det verkar som att mamma och mormor kommer och hälsa på i mitten av Dec :) så kul! Jag längtar till jag får visa dom huset och allt.

På lördag ska vi till DC och kolla på The Sounds :D Kommer bli grymt. Ska på baby shower på söndag eftermiddag för Kristin som ska få en liten flicka nästa år. Får se om jag hinner stanna hela tiden, för på kvällen ska jag och Ben in till DC igen, och kolla på en svensk film, Farsan. Dom har någon filmfestival, så därför dom ska visa en svensk film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar