måndag, november 28, 2011

Thanksgiving helgen


Förra veckan på torsdagen var det Thanksgiving. På onsdagen slutade Ben tidigare från jobbet, vilket passade perfekt. Jag mötte honom på IKEA, det var dags att köpa madrass till gästrummet. Och köpte lite andra små prylar med. Lätt att plocka på sig. Haha. Sen åkte vi hem till Dana, Bens mamma :) Hängde där under dagen och åt middag. Sen på kvällen åkte vi till några vänner. Några av Bens kollegor har varit i Irak 2 månader på jobb, och kom hem på måndagen. Så det blev lite festligheter. Torsdagen var det middag och firande hos Bens pappa. MASSOR med mat! Man orkar ju inte äta allt. Men gott var det verkligen. Fem olika pajar till efterrätt, jag menar, hur sjukt är inte det. Äpple, pumpa, cheesecake och några till. Mätta var vi. Åkte hem i hyfsad tid. Satte ihop gästsängen när vi kom hem. Blev jätte bra. Saknar påslakan, men det kommer.



Fredagen var jag tvungen att köra till Alexandria för att lämna fingeravtryck till jobbvisumet/intyget. Det gick på två minuter, knappt det. Dom skulle ha min signatur, också tog dom ett kort, typ passkort. Klart! Tog nästan en timme att köra dit, för två minuter. Men var tvungen till att göra det, så.. Ben slutade tidigt på fredagen också, så han var hemma när jag kom hem. Vi var bjudna till Josh och Kristen på kvällen, ännu mer Thanksgiving mat. Sov över där, för vi båda drack lite.

Jag hade min tredje fotografering på lördagen på eftermiddagen. Fotografen jag har haft lite kontakt med. Det gick som smort, blev många bra bilder på hennes fina familj. Barnen var så söta, krulligt hår och mörka ögon. Har lagt upp några bilder på min facebook page. Vi hade folk över på kvällen så jag fixade lasagne, som blev underbart god! Blev en tidig kväll, vilket var ganska skönt. Jag och Ben somnade i soffan lite efter 10 på kvällen. Haha. Kan ju börja undra hur gamla vi är.

Första advent kändes verkligen inte som första advent. Men vi hängde upp mina stjärnor i fönstrena och fixade med ljusslingor utomhus, vilket blev kanon bra! Så när det är mörkt ute får man lite julklänsla, men thats it. Har varit runt 20 grader nu om dagarna. Jag vill ha kyla och snö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar