måndag, november 21, 2011

Busy weekend

Hej alla!!

Har vatt dålig på att uppdatera nu några dagar. Men har haft fullt upp. Och det gillas! I fredags mötte jag Ben i Manassas när han slutat jobbet. Trafiken va hemsk för honom, tog en evighet för att komma hem. Så därför jag mötte honom halvvägs, och åt middag. Väntade ut trafiken så det va ok att köra hem. Bytte kläder lite snabbt bara, sen åkte vi in till Old Town Warrenton. Hon fotografen jag har pratat med en del, jobbar på en bar där. Så dit åkte vi, drack lite drinkar och åt efterrätt :) Första gången jag träffade Jessica, super duper trevligt. Tror vi kommer ha en bra framtid med jobb tillsammans. Ska bland annat fota hennes familj på fredag, ska bli jätte kul.

I lördags fick vi gå upp jätte tidigt, köra till soptippen med massa skit. Sen körde vi direkt till Fredericksburg för en fotografering. Ben fick vara min assistent, haha. Hålla reflektskärmen. Han gjorde ett bra jobb :) Blev många bra bilder på Tarvis och hans flickvän. Ni får se bilder senare. Dom är inte helt klara ännu. När vi va klara blev vi bjudna på lunch, TGI Fridays. Det va himla kul att fotografer igen. Jag och Ben va hemma vid 2 tiden, då hade vi massor att göra. Fixa trädgården. Jag blåste löv, Ben räfsade. Tog en evighet. Sen började vi elda upp massa löv istället för att blåsa in allt i skogen. Gick mycket snabbare. Och roligt är det ju att elda. Ben va lite nervös för det blåste lite, men det gick bra. Ingen skogsbrand. Ha! När det va klart var det dags för insidan av huset, storstädning. Damsuga, moppa, damma, allt. Men det gick hyffsat snabbt, för vi dela upp allt. Sen fixade jag lite middag. Så fort vi satta oss i soffan, däckade vi nästan. Sjukt trötta. Så vi gick och la oss tidigt.

Söndag morgon hade jag en familjefotografering, så fick gå upp tidigt igen. Ben låg kvar och sov! Vi träffades vid Manassas Battlefield, jätte fint där. Hittade en gammal sten bro, stor och mäktigt. Blev många fina bilder där runt! Ni ska få se bilder senare :) När jag kom hem så va Ben i full fart med famsidan på huset, massa löv.. Men nu är alla löv borta. Och träden är nakna så det är skönt! Inget mer lövräfsande detta året. Sen åkte vi till affären och inhandlade allt vi behövde till middagen. Bens föräldrar var bjudna på middag! Det blev en hel grillad kyckling och matvete sallad. Sen gjorde jag en äpplepaj till efterrätt.. Så gott!!

Idag ska jag börja och redigera alla bilderna från i helgen!! Ska bli kul.

2 kommentarer:

  1. Åh! Den middagen låter bekant ;)

    SvaraRadera
  2. Receptet jag fick av dig, har gjort det några ggr! Så himla gott :D

    SvaraRadera