måndag, november 14, 2011

Bakdag!


Idag har jag bakat goda kanelbullar. Fick ett ryck imorse när jag vaknade. Åkte till affären och köpte allt som jag saknade. Kardemumma här är svin dyrt by the way, 10 dollar för en vanlig burk. Men jag va ju tvungen att ha det så. Bullformarna blev safari mönstrade i olika djurmönster. Lite kul. Har aldrig bakat kanelbullar själv innan, har alltid varit med mamma eller hos mormor. Men det gick kalas bra, enkelt och kul. Under tiden när degen jäste i en timme så gjorde jag Mozartskulor. Också enkelt. Och super gott. Kan inte sluta äta dom. På posten idag hade jag ett paket från favorit Linda, massa massa lösgodis! Så underbart gott. Det ska jag verkligen gotta mig i ikväll framför tv. Det är ju ett nytt avsnitt av How i meet your mother ikväll, en av våra favorit shower.

Jag och Ben gjorde yoga när han kom hem från jobbet, vi har det på tv. Så himla smidigt. Men SÅ jobbigt. Kul dock. Vi har gjorde det några ggr nu faktiskt. Ska försöka göra det några ggr i veckan i alla fall.

Nu håller vi på att laga mat, köttbullar, potatis, brunsås och lingon! :) Kommer sitta fint.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar