lördag, oktober 27, 2012

Dumma hund löss

Dagen började himla bra, fick till och med sovmorgon. Tack Stella :) hehe. Skypade med Ben, alltid lika härligt att prata när han är borta. Så man vet att allt är ok. Just nu är han i Sarajevo. Hade en familje fotografering på eftermiddagen, gick kanon bra. Himla trevlig familj. Många bra bilder:) lägger upp ett gäng sen när dom är klara.

Hade ett missat samtal, en katt som fått löss, som Stella har träffat.. Undrade och Stella kanske blivit smittad och fått löss också. Jag kollade men såg inget på henne, och vi har behandlat henne mot löss, så hon borde inte kunna få dom. Men sen lite senare kollade jag igen. Och jo visst fan har hon löss. Jag fick halvt panik. Klockan var halv 8 på kvällen när jag upptäckte det. Kollade på nätet om djuraffären är öppen, och jo visst är den det. Innan jag kör dit slänger jag in lakanen i tvätten. För om Stella har löss borde ju noodle också ha det. Och hon sover ju i sängen.. Åkte till affären och frågade vad som va bäst att köa, köpte löss schampo bland annat. Och medel att ge dom en gång i månaden för att förhindra löss. Hem och tvätta Stella, hon gillade inte det, stackarn. Hon skrek och ylade. Sen fick jag börja städa hela huset, dammsuga och tvätta precis allt som har varit i kontakt med djuren. Önskar jag hade fler tvättmaskiner. Så inatt sover jag i gästrummet. Är lagom trött nu. Hoppas jag är utvilad imorgon, då är det bröllop igen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar