tisdag, januari 03, 2012

2011 - mycket som hänt

Det har varit ett väldigt händelserikt år.

Juldagen 2010 förlovade vi oss, i Januari sen skickade vi in ansökan till mitt K-1 visum. Väntan kändes som en evighet. Åkte hit på semester i 5 veckor i Feb. Innan dess hann jag säga upp mig och sluta på The Studio. Var dock med på några tours under våren, behövde ju något att göra under tiden vi väntade på beskedet om visumet. Ben kom och hälsade på i Maj, det behövdes verkligen, och vi hade en toppen vecka! :) Sen var det ännu mera väntan. Tror det va i början av Juni jag fick första paketet från ambassaden, massa massa papper att fylla i, skaffa report från polisregistret, läkarundersökning i malmö m.m. Sen när det var inskickat fick man vänta lite till. Det gällde att vara tålig. Haha. Inte min starka sida. I juli fick jag tid till intervju i stockholm på amerikanska ambassaden, den 17 Augusti tror jag det va. Åkte till Slovenien några dagar innan för att träffa Ben, han var där på jobb. Kom hem dagen innan intervjun, var hemma några timmar, sen körde jag och mamma upp till Sthlm på natten. Lagom nervös var jag! Usch! Men intervjun gick bra! Och som ni vet så fick jag mitt visum. Bokade one way ticket hit och åkte den 3 September. Hemskt att lämna familjen och alla vänner.. <3

Jag kom hit, Ben, Dana och Michael väntade på flygplatsen. Firade med middag ute i Arlington. Då bodde Ben i Arlington i en lägenhet, allt var då inte säkert om vi skulle få huset vi lagt bud på eller inte. Men efter några veckor blev allt klart. Flyttade in i slutet av September. Va på IKEA ganska många vändor. En milstolpe i livet, ett hus!! Nästa milstolpe blev 14 Oct! Då gifte vi oss, snabbt och hastigt. Haha. 2 minuter, court house. Ben har varit ute och rest två ggr med jobbet sen jag kom hit. Sista va i Dec. Men då kom mamma och mormor hit i 8 dagar!! Så himla kul att ha dom här, så dom får se vart jag bor nu. Och få träffa dom innan jul va skönt.

Nu är det nytt år, nya mål, och allt som kommer hända detta året. Bröllop i April!!! Det närmar sig! Han en del att planera. Hoppas också att jag kommer få mina jobbpapper snart, och att mitt green card inte tar för lång tid att få. Vill planera resa hem till Sverige ju.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar