tisdag, maj 15, 2012

Jävla groda

Det har varit en händelserik dag, minst sagt. Först och främst så sov jag ganska dåligt, kunde inte koppla av. Orolig över Ben såklart. Men fick ett sms på morgonen och han hade landat safe and sound i Dubai. Skönt. Just nu sitter han på flyget till Kabul... ugh! Detta är ingen resa jag sett fram emot. Hoppas tiden går snabbt, så han är hemma snart. Och att inget händer där borta :(

Men till idag, från 9-16 så har jag hjälp till på ett dagis, min vän Jennifer har eget daycare med 11 barn. Så idag behövde hon lite extra hjälp, så såklart så kunde jag ställa upp. Alla barnen var hur gulliga som helst, alla var på bra humör och ville leka. Dagen har gått riktigt fort, skönt! Sen när jag kom hem vid 5, så var det soffhäng en stund, sen fixade jag middag. Inget kul att laga middag till bara sig själv, ännu tråkigare är det att diska undan. För det brukar Ben alltid göra :P Men iaf precis efter jag ätit klart osv, så får jag ett sms av Jessica att där var en svenska på Claries, baren där hon jobbar. Och skrev att jag måste komma dit. Och även trött som jag var, i myskläder, så bytte jag om och körde dit. Kunde ju säga nej till att träffa en svensk och prata lite svenska. Man saknar ju det en del! Iaf, kom dit och Pia som hon heter är super trevlig, ute med sin tjej kompis Nikki. Himla härliga tjejer! Så himla glad jag åkte dit. Det var nästan bara vi i baren. Hängde kvar till efter stängning ute på uteplatsen/serveringen. Hade så jäkla kul!! Blir nog att jag träffar dom fler ggr, hoppas jag.

Nu är jag helt slut i huvudet, speciellt efter två glas vin också. När jag kom hem och skulle låsa upp dörren, vad sitter på min dörr då? Jo en jävla groda, grön sådan, sliskig och smilig. Hur fasiken hamnade den där undrar jag??! Fick mig en chock kan man lugnt säga. Tog en pinne och petade på den så hoppade den väck. Hade ju inte velat ha den inne i huset, blä.

Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar