onsdag, januari 18, 2012

West Virginia - Skiing

Har glömt uppdatera på ett tag, jag är kass, jag vet! Men tänker inte på det så ofta. Och i helgen var vi borta Fre-Mån!

Vi åkte till West VA förra fredagen. Ben och jag hade lagat chili kvällen innan som vi skulle ha till middag när vi kom fram. Det var jag, Ben, Lindsey, Brent, Pope, Don, Mark and Vanessa. Helgen va toppen! Det blev kortspel och middag i huset på fredags kvällen och lite alkohol. Det va svin kallt i huset när vi kom dit, så på med värmen och varma kläder. Bens pappa har ett hus i Thomas som vi va i. Bara 20 min till backarna. Lördagen vaknade vi hyffsat tidigt, planen va att vi skulle åka vid 9, men vi kom ifrån huset vid 10.30. Blir så när det är mycket folk. Haha. Men det gjorde inget. Det va svin kallt ute och snöstorm. Man fick pälsa på sig ordentligt mycket. Det va galet kul att åka skidor igen, är ett år sen sist. Och den enda gången jag trillade på hela helgen va när Ben skulle vara rolig och putta ner mig. Ha. På kvällen var vi ute och åt mat, världens bästa burrito. Vi åt så vi sprack. Planen va att vi skulle till huset, fixa oss och gå ut till en lokal bar. Vilket vi gjorde, men vi va för trötta helt enkelt, så stannade ca 40 min.

Söndagen vaknade vi upp till snöstorm igen, så himla mysigt. Men kallt. Så jag tog lite extra på mig så jag skulle slippa frysa. Men frös ändå om fötter och händer. Vi åkte till ungefär 4 tiden, sen va vi helt slut. Kvällen bestod av kortspel och utgång till en annan bar med live band. Sjukt bra band! Måste tillägga att det var -16 när vi gick hem från baren på kvällen.

Måndagen var det dags att åka hem, så fort vi kom ut från bergen var snön borta, och det va plusgrader. Vi gjorde inte mycket den dagen, låg på soffan och degade. Men det förtjänade vi.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar