torsdag, december 08, 2011

DMV

Åkte till DMV i förmiddags för ett nytt försök till att få ta körkort. Hade med mig alla papperna jag hade med sist, plus det jag saknade sist. Så jag trodde det va allt och jag skulle få ta mitt jäkla körkort. Men räkningen jag hade med mig, bevis på att jag bor här, va inte tillräkligt bevis denna gången. Sist jag va där så räckte det med den räkningen, men inte idag! åhh! Blir så arg. Är nog inte meningen att jag ska ta körkort här.. Haha. Så jag får klura ut något. Frågade också hur länge jag kan köra på mitt svenska, kan egentligen inte köra på det alls. Men men.. så länge dom inte låter mig ta ett här, så vad ska jag göra. Inlåst i huset? Ha, no way.

Beställde lite saker på nätet förra veckan, julklappar. Kollade på postens hemsida för att se när det skulle komma fram, och det hade kommit fram och lämnats vid dörren. Gick och kollade, inget paket. Sen kollade jag på postens hemsida igen, hade visst skrivit fel adress. Istället för 7032 som vi har, hade jag skrivit 7023.. Men det va grannen på andra sidan vägen, så gick över dit igår. Ingen hemma så lämnade en lapp i brevlådan att det va mina paket och han skulle ringa mig. Ingen som ringde mig igår kväll. I morse vaknade jag av att min telefon ringde, och då var det företaget som ringde, där jag hade beställt sakerna. Då hade grannen aldrig sett min lapp jag lämnat, så han ringde företaget, som sen ringde mig. Sen ringde företaget upp honom och sa åt honom att lämna paketen till mig. Vilken röra. Men han kom över i förmiddags med dom, så det löste sig iaf! Så nästa gång jag beställer något online, så får jag nog kolla bättre vad jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar